Het weblog van uitgeverij Bee Dee.

dinsdag, maart 21, 2006

Onbegrijpelijk



Met veel plezier volg ik al een aantal weken de stripstrijd in het Parool. Ik vond het eerste duel tussen Pieter Hogenbirk en Wasco heel spannend, hoewel Pieter zichzelf achteraf wat mij betreft gediskwalificeerd heeft door deze Rembrandt strook toch te publiceren. Foris Oudshoorn is wat mij betreft een zeer terechte winnaar in zijn strijd tegen konijn Ninie. Coen de Moor en Floris laten trouwens zien hoe je op een sportieve manier elkaars figuren kan gebruiken.

Op dit moment gaat de strijd om een plek in de volgende ronde tussen Kayeko van Boris Peters (Lamelos) en Van Zanten door Roger Klaassen. Vanaf deze plek wil ik alle stripliefhebbers oproepen om hun stem aan Boris te geven. Kom op mensen, zo leuk is Van Zanten toch niet?

Ik wil hier trouwens reclame maken voor de leukste smallpress strip van 2005: Lamelos in het jaar 6000 na Christus.